Malene Schat-Eppers

Mit navn er Malene Schat-Eppers, og jeg arbejder som Relationsformidler med fokus på læring, bevægelse og trivsel.

Jeg har en stærk passion for at kombinere bevægelse og læring for at fremme trivsel og faglig udvikling. Med mange års erfaring inden for undervisning og ledelse arbejder jeg for at styrke læringsmiljøer og skabe inkluderende fællesskaber, der understøtter elevernes potentiale.

Uddannelse

Min uddannelsesmæssige baggrund omfatter:

  • Læreruddannelse
  • Pædagogisk diplomuddannelse i idræt og bevægelse

Baggrund og Erfaring

Jeg har en bred erfaring fra undervisnings- og ledelsesfeltet, blandt andet som:

  • Afdelingsleder på Arena Skole og Fritid
  • Forfatter til flere fagbøger inden for idrætsdidaktik, herunder “Bevægelsesdidaktik i matematik”

Gennem mit arbejde som forfatter og underviser har jeg udviklet en særlig ekspertise i at integrere bevægelse som en didaktisk metode i faglige sammenhænge. Jeg tror på, at fysisk aktivitet kan styrke både trivsel og læring, og at det skaber grobund for et dynamisk og engagerende læringsmiljø.

Fokus og Vision

Som Relationsformidler brænder jeg for at støtte fagpersoner i at udvikle læringsmiljøer, der fremmer både fysisk og mental trivsel. Mit arbejde tager udgangspunkt i at skabe inspirerende og inkluderende fællesskaber, hvor alle børn og unge har mulighed for at udvikle deres fulde potentiale.

Jeg arbejder for at bygge bro mellem teori og praksis og inspirere lærere og pædagoger til at inddrage bevægelse og idrætsdidaktik som en integreret del af deres undervisning. Mit mål er at skabe undervisningsmetoder, der gør læring sjov, meningsfuld og tilgængelig for alle elever.

Malene Schat-Eppers - Relationsformidlerne

Hvem er Relationsformidlerne?

Relationsformidlerne tilbyder specialiserede forløb, kurser, værdidage og pædagogiske dage inden for områder som relationskompetence, konflikthåndtering med afsæt i Low Arousal-metoden, forløb der understøtter børns regulering i samspil gennem legen, kurser hvor udviklingsstøttende samspil sættes under lup med afsæt i Marte Meo-metoden, Lederkurser og udvikling af inkluderende læringsmiljøer.