Relationskompetenceforløb

Gennem fire moduler bliver du som pædagogisk fagperson styrket i din relationskompetence og klædt endnu bedre på til at skabe inkluderende læringsmiljøer

Relationskompetenceforløb

Skriv til os i dag eller tryk Book Her

Konceptet

Dyk ned i konceptet 

Udbyttet

Sådan vil forløbet kvalificere dig 

Modulerne

Bliv inspireret 

Pige med blomstret trøje der griner

Konceptet

Unikt, praksisnært og handlingsorienteret relationskompetenceforløb

Workshoppen opkvalificerer dig som pædagogisk fagperson i forhold til skabe inkluderende læringsmiljøer og tilbyde den bedst mulige udviklingsstøtte til de børn og unge, du arbejder med.

Igennem en periode på fem måneder vil du opleve at navigere med større sikkerhed i relationen til børn, kolleger og forældre.

Unikt, praksisnært og handlingsorienteret workshopkoncept

Relationskompetenceforløbet opkvalificerer dig som pædagogisk fagperson i forhold til skabe inkluderende læringsmiljøer og tilbyde den bedst mulige udviklingsstøtte til de børn og unge, du arbejder med.

Lær’ at skelne “arvegods fra vraggods”

På workshoppen arbejder du aktivt med at fintune din relationskompetence.
Du får blik for din habitus, hvad der virker bag om ryggen på dig, når du bliver presset og ramt af en utilstrækkelighedsfølelse.
Du bliver bevidst om, hvilke ”redskaber” du har med i din ”værktøjskasse”, og du bliver klædt på til at skelne ”arvegods fra vraggods”.
På den måde undgår du i højere grad at skælde ud, blive mimikfattig og drænet for energi samt arbejdsglæde.

Sæt dine samspilskompetencer under “lup” ved brug af video

Det unikke workshopkoncept er handlingsanvisende og praksisnært.

Derfor forpligter du dig som deltager på at medbringe videooptagelser af dig selv i samspil med et barn eller en børnegruppe.

Igennem egne samspilsoptagelser får du skærpede kompetencer til at finde ressourcerne, der er til stede i dine samspilskompetencer.

Du får en større bevidsthed om, hvad du skal gøre mere af for at møde børnegruppen inden for Zonen for nærmeste udvikling, så børnene ikke bliver koncentrerede og ‘falder fra’, når du fx gennemfører en pædagogisk aktivitet.

Oplev at du bliver klædt på til at takle konflikter på en god måde.

Viden om konflikthåndtering og Low Arousal.

Med afsæt i den neuroaffektive udviklingspsykologi vil du få viden om og konkret inspiration til at forstærke børns følelsesmæssige trivsel og styrke deres evne til selvregulering i samspil.

Du vil få viden om konflikthåndtering og Low Arousal-tilgangen, som vil åbne op for nye handlemuligheder i praksis, når børn er i affekt.

Afsættet for workshoppen er relationskompetence knyttet til hverdagspædagogik. Derfor vil du gå fra workshoppen med en skærpet bevidsthed om dine pædagogiske handlinger i forbindelse med måltidssituationer, overgange etc.

Kompetenceforløbet tilrettelægges, så det matcher jeres behov. Vi tilbyder fx forløbet i tidsrummet fra 17-20, så det ikke tager tid fra kerneopgaven.

Skriv til os og få et uforpligtende tilbud.

Udbytte

Via en faciliteret og personlig proces, hvor DU spiller hovedrollen, får du

Modulerne

Gennem fire moduler bliver du som pædagogisk fagperson styrket i din relationskompetence.

Pige i strutskørt - Relationsformidlerne

Modul 1

Arvegods og vraggods – hvad har jeg med mig i min værktøjskasse?

Pige der puster til konfetti - Relationsformidlerne

Modul 2

Introduktion til de udviklingsstøttende samspilselementer - analyse af min egen relationskompetence

To børn der puster til fjer - Relationsformidlerne

Modul 3

Understøttelse af børns følelsesmæssige kompetencer

Dreng med pensel der maler ansigt

Modul 4

Konflikthåndtering og Low Arousal tilgangen